Mehumatka Tarttoon 4.9.-7.9.2024

Boccin voittajat
M/S Alfa
Emajoki

Vuoden 2024 Mehu-matka tehtiin Viron Tarttoon.  Matkalle osallistui 34 mehulaista.

Matkalle lähdettiin kohti Tallinnaa keskiviikkona 4.9. aamupäivällä Viking Linen XPRS-laivalla, jossa nautimme brunssin.  Tallinasta jatkoimme matkaa Tarttoon linja-autolla.  Olimme perillä iltapäivällä, jonka jälkeen oli tutustumista hotelliimme Dorpat ja vapaavalintaista ohjelmaa.

Torstaina 5.9. lähdimme aamiaisen jälkeen porukalla jokiristeilylle M/S Alfalla.  Hyvän sään ja hyvän oppaan ansiosta tunnin kestävä risteily  Emajoella oli kaikin puolin antoisa ja onnistunut.

Perjantaina 6.9. oli lisää yhteistä ohjelmaa.  Aamupäivällä hotellia vastapäätä olevassa puistossa aloitettiin ohjelman liikunnallinen osuus ensin Asahilla Ullan opastuksella, ja sen jälkeen Mehu-matkaperinteen mukaisesti pelattiin Boccia.  Kovan kisan voittajakolmikko oli Ari, Maritta ja Mervi.  Kakkossijalle pääsivät Ritva, Rauli ja Pirjo ja kolmossijalle Kaisa, Kari ja Eki.   Illalla syötiin illallinen ravintola Ruutikellarissa.

Aurinkoinen kesäsää suosi mehulaisia Tartossa.  Kaupungissa oli mukava kävellä ja tutustua nähtävyyksiin ja moniin kahviloihin ja ravintoloihin.  Tartto on Viron toiseksi suurin kaupunki ja sitä pidetään Viron kulttuurin ja sivistyksen pääkaupunkina. Tartto on myös valittu vuoden 2024 Euroopan kulttuuripääkaupungiksi.

Lähdimme paluu matkalle lauantaina 7.9. ensin linja-autolla Tallinaan, josta laivalla Helsinkiin. Paluumatkalla saimme nauttia Viking Linen buffetista.